• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Mcgreg Invest (Axcept)

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Inget svar...??

Jag har varit kund hos Axcept förut, men nu har jag försökt ansöka om lån på deras hemsida vid två tollfällen utan att ens få ett svar på ansökan via mailen som jag brukar! Har ki andra haft problem, eller har ni fått besked direkt ni ansökt??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Någon som fått lån hos McGreg trots låg inkomst? Det där med "disponibel inkomst" fattar jag int riktigt.

Jag fick lån på 1000 (sökte om 2000). Har inkomst på 105.000 innan skatt förra året, jobbat i Norge tom april 2011 så den inkomsten redovisades aldrig i Sverige.

Fick avtal hemskickat dagen efter.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Var det hos Axcept du lånade? Men med så låg inkomst har du väl inte betalat så mycket skatt. Du kanske ändå kommer över 100 000 kronors strecket? Det står på Axcept att man ska ha 100 000 i disponibel inkomst och jag antar att de menar taxerad inkomst minus skatt och underskott av kapital. Eller har jag fattat helt fel?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja det var det. Men om man räknar på ditt sätt ligger jag långt under 100.000 så pröva att lägga en ansökan där. Det värsta som kan hända är att du får avslag och får betala 50kr i portoavgifter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp